دانشگاه و پژوهشگاه کار آفرین مزایا و معایب ٠٢:٢٩ - سه شنبه ١٨ خرداد ١٤٠٠

تا کمتر از یک دهه پیش، اصطلاح دانشگاه کارآفرین به ندرت اصطلاحی پسندیده در میان کانونهای مدیریتی وزارت علوم بود. نخستین آیین نامه های وزارت علوم، که می توان آن را نخستین سیاستگذاری (موج اول) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نامید، رسالت اعضای هیات علمی دانشگاهها و پژوهشگاهها را آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر میدانست. موج دوم سیاستگذاری وزارت علوم متوجه برکشیدن جایگاه بین المللی علوم با تغییر آیین نامه ها در جهت تشویق اعضای هیات علمی به انتشار یافته های علمی خود در نشریات بین المللی بوده است. در هر دو سیاستگذاری، پاسخ دادن به یک سوال کلیدی دشوار بود.

ادامه مطلب

وزیر علوم عنوان کرد: کیفی‌سازی آموزش و ماموریت‌گرایی از مزایای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی / تاکید بر پشتیبانی و حمایت از موسسات الحاق شده ١٠:٢٦ - دوشنبه ١٧ خرداد ١٤٠٠

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی با روسای دانشگاه‌های مجری طرح ساماندهی آموزش عالی، ضمن تاکید بر اجرای کامل جزئیات این طرح و همچنین پشتیبانی و حمایت از موسسات الحاق شده، کیفی‌سازی آموزش، ماموریت‌گرایی و تمرکز زدایی را از مزایای اصلی اجرای آن عنوان کرد.

ادامه مطلب



<< صفحه قبلی147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 صفحه بعدی >>