آخرین اخبار آرشیو

Blog
Blog

دکتر نوشین بلورچیان: بنده به پدرم نه تنها به عنوان یک پدر و انسان موفق بلکه به عنوان یک شخصیت اثرگذار افتخار می کنم، کسی که تعهد، فداکاری، عشق و اخلاص را به درستی معنی نمودند و شاید همین، راز ماندگاری باشد.

در آئین نکوداشت و قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند علمی استاد دکتر سید محمد بلورچیان که روز نهم اردیبهشت ماه جاری در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار گردید خانم دکتر نوشین بلورچیان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه تبریز و دکترای PHD در رسته فارماسیوتیکس از دانشگاه علوم پزشکی تهران)، فرزند استاد دکتر سید محمد بلورچیان یکی از سخنرانان مراسم بود که بمدت 30 دقیقه بخوبی و با اقتدار در وصف پدر خود سخن گفت.

ادامه مطلب
Blog

نکوداشت 60 سال خدمات علمی و پژوهشی دکتر بلورچیان برگزار شد

به گزارش خبرنگار اطلاعات، در این مراسم رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اظهار کرد: این پژوهشگاه ثمره یک عمر تلاش دکتر بلورچیان و خانه اصلی اوست. این مکان 30 هزار متر مربع زیربنا دارد و از ابتدا با الگوبرداری از پیشرفته ‌ترین مؤسسات پژوهشی دنیا، از جمله انستیتو شیمی ماکس پلانک طراحی و ساخته شد.

ادامه مطلب
Blog

دکتر زلفی‌گل در مراسم نکوداشت بنیان‌گذارپژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران: کنش‌های سیاسی نباید در تکریم افراد دخیل باشد/ پیشرفت نظامی کشور خروجی وزارت علوم بود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت نظامی کشور خروجی وزارت علوم و دانشگاهیان است، گفت: در تکریم افراد نباید اجازه ورود به کنش‌های سیاسی بدهیم.

ادامه مطلب
خوش آمدید

پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، قطب تحقیقات حوزه شیمی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده تخصصی شیمی و مهندسی شیمی، کتابخانه، مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه مرکزی، هتل، سالن های آمفی تاتر و همایشگاه های مختلف می‌باشد. ده ها عضو هیات علمی بعلاوه صدها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این مجموعه مشغول به پژوهش و تحصیل هستند. مساحت این پژوهشگاه در حدود ۱۶ هکتار واقع در بلوار پژوهش و در اراضی چیتگر می‌باشد. ده ها آزمایشگاه تحقیقاتی در شاخه های مختلف شیمی و مهندسی شیمی، اکوسیستمی بی نظیر جهت پیش برد پروژه های پژوهشی و فناوری مختلف ایجاد کرده است. این پژوهشگاه با در دست داشتن بالاترین رتبه ارتباط با صنعت در کشور سالانه پذیرای ده ها پروژه مهم فناوری در کشور بوده است. بعلاوه اشتغال بیش از ۷۵٪ از دانش آموختگان این پژوهشگاه در صنایع کلیدی کشور، نشان دهنده سطح بالای مهارتهای علمی و کاربردی دانشجویان این مجموعه بوده است.

پیوند ها