آخرین اخبار آرشیو

Blog

دکتر نوشین بلورچیان: بنده به پدرم نه تنها به عنوان یک پدر و انسان موفق بلکه به عنوان یک شخصیت اثرگذار افتخار می کنم، کسی که تعهد، فداکاری، عشق و اخلاص را به درستی معنی نمودند و شاید همین، راز ماندگاری باشد.

در آئین نکوداشت و قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند علمی استاد دکتر سید محمد بلورچیان که روز نهم اردیبهشت ماه جاری در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار گردید خانم دکتر نوشین بلورچیان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه تبریز و دکترای PHD در رسته فارماسیوتیکس از دانشگاه علوم پزشکی تهران)، فرزند استاد دکتر سید محمد بلورچیان یکی از سخنرانان مراسم بود که بمدت 30 دقیقه بخوبی و با اقتدار در وصف پدر خود سخن گفت.

ادامه مطلب
Blog

دکتر زلفی‌گل در مراسم نکوداشت بنیان‌گذارپژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران: کنش‌های سیاسی نباید در تکریم افراد دخیل باشد/ پیشرفت نظامی کشور خروجی وزارت علوم بود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت نظامی کشور خروجی وزارت علوم و دانشگاهیان است، گفت: در تکریم افراد نباید اجازه ورود به کنش‌های سیاسی بدهیم.

ادامه مطلب
Blog

آئین گرامیداشت و قدردانی از 60 سال تلاشهای علمی و اجرائی استاد دکتر بلورچیان برگزار شد.

با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف، دکتر جعفر توفیقی وزیر اسبق علوم، دکتر مخبر رئیس فرهنگستان علوم، دکتر سعید سهراب پور عضو پیوسته فرهنگستان علوم، پروفسور یوسف ثبوتی، دکتر محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانشهای بنیادی، دکتر علی اکبر متکان دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و جمعی از پیشکسوتان عرصه شیمی، دانشجویان و کارکنان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران آئین قدردانی از 6 دهه تلاشهای علمی و اجرائی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه مصادف با سالروز ولادت ایشان نهم اردیبهشت 1403 در یک محیط بسیار صمیمی در مرکز همایشهای حکمت پژوهشگاه برگزار گردید.

ادامه مطلب
Blog
خوش آمدید

پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، قطب تحقیقات حوزه شیمی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده تخصصی شیمی و مهندسی شیمی، کتابخانه، مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه مرکزی، هتل، سالن های آمفی تاتر و همایشگاه های مختلف می‌باشد. ده ها عضو هیات علمی بعلاوه صدها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این مجموعه مشغول به پژوهش و تحصیل هستند. مساحت این پژوهشگاه در حدود ۱۶ هکتار واقع در بلوار پژوهش و در اراضی چیتگر می‌باشد. ده ها آزمایشگاه تحقیقاتی در شاخه های مختلف شیمی و مهندسی شیمی، اکوسیستمی بی نظیر جهت پیش برد پروژه های پژوهشی و فناوری مختلف ایجاد کرده است. این پژوهشگاه با در دست داشتن بالاترین رتبه ارتباط با صنعت در کشور سالانه پذیرای ده ها پروژه مهم فناوری در کشور بوده است. بعلاوه اشتغال بیش از ۷۵٪ از دانش آموختگان این پژوهشگاه در صنایع کلیدی کشور، نشان دهنده سطح بالای مهارتهای علمی و کاربردی دانشجویان این مجموعه بوده است.

پیوند ها